گزارش تخصصی آموزگار : بررسی تاثیرمحرکهای نوشتاری وشفاهی بر یادگیری دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگار : بررسی تاثیرمحرکهای نوشتاری وشفاهی بر یادگیری دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگار : بررسی  تاثیرمحرکهای نوشتاری وشفاهی بر یادگیری دانش آموزان

بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی صفحه

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده :

 

نکات کلیدی :

 

مقدمه :

 

توصیف وضعیت موجود و بیان مساله :

 

اهداف گزارش تخصصی :

 

هدف اصلی :

 

اهداف جزئی :

 

مقایسه با وضع مطلوب :

 

جمع آوری اطلاعات

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات :

 

با توجه به مطالب بیان شده می توان به روشهای ذیل عمل کرد :

 

در زمینه خانواده :

 

در زمینه مدرسه روش های تدریس فعال چون

 

ارائه راه حل موقتی و اجرای آن

 

گام اول : خانواده و اولیا ء

 

گام دوم : مدرسه

 

گام سوم : معلم

 

نمونه ای از این تمرینات و فعالیت ها به شرح ذیل بود :

 

زنگ دایره یا حلقه تفاهم

 

اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن

 

ارزیابی بعد زا اجرای طرح

 

نقاط قوت

 

بررسی وضعیت نمرات نوبت اول و دوم دانش آموزان کلاس

 

تجدید نظر و تصمیم گیری نهایی :

 

نتایج :

 

نتیجه گیری :

 

پیشنهادات کلی برای پرورش سطح یادگیری در معلمان و دانش آموزان

 

منابع و ماخذ

 

 

چکیده :

 

در جوامع پیشرفته امروزی پرورش محرک ها ی یادگیری از مهمترین اصول است با بررسی کشورهایی که از نظر صنعتی فرهنگی و اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند متوجه می شویم که این کشورها در زمینه ی پرورش سطح یادگیری رشد و تلاش بیشتری داشته اند .در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته شکوفایی سطح یادگیری یکی از عالی ترین و محکم ترین اهداف آموزش و پرورش است . در شرط حساس کنونی و با توجه به تحولات بسیار سریع و اجتناب ناپذیر دنیا ، اگر خواهان پرورش استعدادها و شکوفایی سطح یادگیری و نوآوری در افراد هستیم باید نظام آموزش و پرورش را متحول کرد . برای این منظور لازم است هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و کاملی در عرصه ی آموزش و پرورش داشته باشیم .در این فرایند معلم نقش اصلی را ایفا می کند . تنها معلم خلاق است که می تواند دانش آموزان خلاق و نوآور پرورش دهد . اما نکته ی قابل تامل آن است که هر آموزش و پرورش و هر معلمی نمی تواند این بار سنگین رابه مقصد برساند . تنها آموزش و پرورش پویا ، خلاق ، متحول می تواند در تحقق این رسالت تاریخی خویش موفق باشد و این دقیقاً همان نیازی است که در سال گذشته رهبر اندیشمندانه انقلاب اسلامی تحت عنوان « تحول بنیادین آموزش و پرورش » از آن یاد شده است . هسته اصلی تحول در نظام آموزشی ، هم چنان که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند « سطح یادگیری است » بنابراین داشتن افرادی که توانایی پرورش پویایی و سطح یادگیری را دارند از اهمیت خاصی برخوردار است .

 

با توجه به این که سرنوشت جامعه به دست افراد خلاق رقم می خورد با خود تصمیم گرفتم در سال تحصیلی حاضر اقداماتی را در جهت پرورش سطح یادگیری دانش آموزان انجام دهم و مساله را برای خود این طور عنوان نمودم که : چه اقداماتی انجام دهم تا  بوسیله محرک های دیداری و شنیداری یادگیری و سطح یادگیری دانش آموزانم را افزایش دهم

 

اطلاع رسانی خانواده ها از طریق کلاس های آموزش خانواده ، استفاده از روش های تشویق و اجرای طرح های جدید  برای رشد و پرورش سطح یادگیری دانش آموزان وهمچنین تمرینات ویژه دانش آموزان و به کارگیری روش تدریس فعال و پویا ... از جمله  کارهایی بود که با همکاری مدیر مدرسه و سایر همکاران انجام دادم و  در آن توفیق پیدا کردم و امید است این اثر بتواند سهمی در شکوفایی و باروری تفکر خلاق همه ی دانش آموزان این سرزمین داشته باشد و معلمان در هر دوره تحصیلی بتوانند به تقویت تفکر خلاق بپردازند و بدین سان بتوانند پرهای بسته دانش آموزان را بگشایند و آنها را همچون همای سعادت بر بلندای جامعه به پرواز در آورند.

 نکات کلیدی :

 

دانش آموزان – محرک های نوشتاری - یادگیری